maanantai 28. maaliskuuta 2011

Kymmenestä.


1.
Sinä. Sinä olet kamala ja vastenmielinen. Sun naamaas mä en halua nähdä, eikä mulla oo sitä ikävä. Sä oot ilkee, ja puhut ennen kun ees ajattelet mitään. Itse asiassa mä en edes usko että sä osaat ajatella itse. Älä sä kehtaa tulla sanoon mulle ettei mulla oo elämää, koska kyllä mulla on. Mua vituttaa sinä ja sun epätoivoset rakkautes, joista sä oikeesti tuskin koskaan välität. Sä olit ihan hauskaa seuraa sillon joskus, mutta se että sä ensin dissaat mua selän takana, ja sitten lauot paskaa päin naamaa (lol joku galleria/face), se oli viimenen niitti. Koska mitään niistä sä et uskaltais oikeesti sanoo sillai että mä seisoisin sun edessä. Antaa tulla vaan, en mä mee rikki. En niin pienestä. Ja kun ite tiiän ettei mikään oo totta.

"I'm making a list, hell, I'll check it twice
Of all the things you've done in my life
Then I'll send it your way"


2.
Susta mä en oikein enää tiedä mitään. Paitsi sen että sun elämäs on perseestä, ja että sä naurat mulle. Sä et vaan voi uskoo että mä olin sillon tosissani, niiden kaikkien kertojen jälkeen kun mä yritin ja rakastin, niin saatana sä et usko. Sä naurat siellä varmaan tällekin, mutta mun täytyy sanoo että se loukkaa mua. Ja siitähän sä riemastut, että sä pystyt viimein satuttaan mua niin helvetin paljon. Se tekee sut onnelliseks että mä kärsin, ja sä onnistut muuten aika hyvin, joten toivottavasti sun on sairaan hyvä olla siellä. Sulla on kavereita, uus ihastus ja kaikkee. Ja mulla on mun oma rakas. Silti mä haluisin puhua sun kanssa, olla tekemisissä, mutta se on vissiin sit mahdotonta. Ja vaikka mulle sanotaan ettet vihaa mua, niin opettele sitten. Koska jos mä feikkasin kaiken, ei mullakaan oo mitään syytä olettaa että sä olit missään vaiheessa tosissas yhtään missään. Vihaa, tunne ees kerran jotain mua kohtaan ja sit on hyvä. Edes vihaa. Se helpottaa aika saatanasti, mä lupaan. Mut en mä usko et sä mitään oot mua kohtaan tuntenu. Se on okei. (Ei se ole.)

"I know I was only sixteen
but I thought I loved her.
and it'd last forever.
But only if I knew
that she wasn't true"


3.
Säkin oot vaan petturi muiden joukossa. Tai ainakin mä toivoisin että voisin sanoo niin, mutta kun mä muistan kuinka miljoonat kerrat säkin oot saanu mut itkeen tässä vuoden sisällä. Se on helpottavaa voida puhua sulle, ehkä mäkin saan selvyyden kaikkeen. Puhuminen auttaa, sä sanoit aina niin. Ei se sillon paljon auttanu, mutta ainakin oli joku joka kuunteli ja ymmärsi. Ja sä olit mulle maailman tärkein, ja mä oisin kuollu sun puolesta. Onneks mun ei missään vaiheessa tarvinnu, oisin menettäny henkeni turhaan. Sä et koskaan aatellu et oisit mulle niin tärkee ja rakas. Sä käytit ja heitit pois, mutta mä en oo vihannu sua koskaan. Sä vihasit, mä en vihannu sua. Mä pelkäsin, kaipasin. Enää mun ei tarvii, vaikkei mikään ole ennallaankaan. Silti sä puhut, ja mä puhun. Ei asiaa, kuulumisia vain. Mutta ainakin me puhutaan. Ja sä oot mulle vieläkin aika tärkee.

"I'm sorry for the nights I let you down
Now all that's left to see is that I turned around"


4.
Mun oma pieni enkelini. Sä et pidä siitä että kutsun sua noin, mutta kutsun silti. Koska sä oot pelastanu mut niin monta kertaa. Ja mä odotan myös. En tiedä mitä, mutta mä tiedän että jotain tulee tapahtuun. Jotain, joskus. Ehkä. Tai sitten me vaan jatketaan elämää, ja se on elämä joka tapahtuu. Se vaan tapahtuu, mutta mä pelkään että jään jurraan paikalleni jos sä et revi mua eteenpäin. Enkä mä silti voi vaatia sitä sulta, kaikkien on lopulta pärjättävä yksin, ja rakkaus tappaa. Niinhän se on, niin sä sillon joskus sanoit. Mä muistan varmaan jokasen asian minkä sä oot sanonu. Mä muistan susta paljon, melkein kaiken. Melkein.

"I type a lie for the ride
Cause in my head,
I'm right there tonight,
Through the good times
The bad ones too"


5.
Sä oot sellanen että mä vaan luotan suhun. Vaikka siitä on taas ikuisuus kun ollaan nähty, mä luotan edelleen. Ja mä tarviin sua. Oot yks niistä joihin luotan eniten, ja niitäkin on vaan pari. Haluisin nähdä sut taas, ja tuun aina muistaan kuinka sä hymyilet. Sä oot ilonen ihminen, ja se on hyvä. Ollaan vietetty paljon aikaa jutellen randomeista asioista, eikä aina ihan niin fiksuistakaan. Ja jokanen niistä keskusteluista ja hetkistä on mulle tosi tärkee. Mä muistan kuinka puhuttiin murhamiehistä. Mä muistan kesän. Mä muistan. Ja mulla on ikävä sua, järjetön ikävä. Meillä molemmilla.

"My eyes they do see
I don't breathe the way I used to
My lips they don't sing I won't be the way I was on that night"


6.
Sä oot kaikki. Mä en oikein tiedä miten muuten mä voisin selittää, mutta sä oot ihan kaikki. Jos mulla ei ois sua, mun aivoissani ois nyt joku muu määräämässä. Jos sulla ei ois niitä, mä oisin kadonnu jo kauan sitten. Haluan kadota edelleenkin, mutta sä et anna. Ja mä oon siitä kiitollinen. Sä koitat pitää mut turvassa ja elossa ja onnellisena. Mä oonkin onnellinen, mutta vaan sillon kun sä oot täällä. En mä muuten jaksa hymyä tai naurua, ne kuluttaa keuhkoja. Mutta sä laitat mut hengittään. Ja mä tarviin sua että voin nukkua, mun painajaiset vie voiton. Ja vaikka mä oon naurettava pelkoineni ja heikkouksineni, mä koitan peittää ne tästä lähtien. Mä peitän ne, niin sun ei tarvii kuunnella niitä. Me voidaan unohtaa että niitä edes on, ja mä oon vahva taas. Niinkun olin joskus ennen sua. Mutta sä oot oikeessa, ne pelot on typeriä. Mikä mussa ei olis? Ja silti mä rakastan sua enemmän kun mitään. Eikä mun ympärillä oo nyt sitä tavallista suojamuuria, olo on orpo ja kylmä. Ja mä ootan viikonloppua. Rakas. ♥

"I'm here for you
cause it might change
you're the one who keeps me asleep
on the nights where I can care less
if I ever woke up again"



7.
Sä oot sulkeutunu. Sä vitutat mua ja ahdistat mua, ja sitten sä kuvittelet että mä voin kertoo sulle mitä mulle kuuluu. Mä nauran sulle ja hymyilen, mutta en hemmetti kerro sanallakaan mitään totuudesta. Sitten mä taas lohdutan sua, ja sä valitat vähän lisää. Ahdistat taas pikkusen, ja roikut mussa kiinni. Pahinta tässä on se, etten mä edes pääse sua pakoon. Välillä sä oot jopa siedettävä, välillä sun kanssa ajanvietto on mukava ja mä teen sun kanssa paljon. Sä oot niin lähellä, että voin aina tulla vaan sun viereen oleen jos en haluu olla yksin. Usein sä tuut mun luo, eikä olo oo hetkeen ihan niin yksinäinen. Joten ehkä mun pitäis jollain tasolla oikeesti olla kiitollinenkin, vaikkei aina siltä tunnu. Mut sä oot tärkee. Ihan semi.


"Every now and then,
You may not know just when, You'll find a love that'll treat you right"


8.
Täytyy sanoo että on ämmällä pokkaa. Ei voi olla tosissaan, pystyy tuleen porukan eteen ja valehteleen päin naamaa noin törkeesti. Sun takias koko paska menee puihin, ja sä voit vaan ylpeesti sanoo että oot jo alottanu, joo siellä ne on. Sä haluut rahaa. Mut mitenköhän käy kun sä huomaat ettei me oikeesti olla kaikki ääliöitä. Miten mahtaa käydä kun sä tajuat mitä sä oot tehny, sun on turha ees kattoo mua päin, koska vittu mä inhoon sua. En jaksa katella sun rumaa ylimeikattua pärstääs ja kuunnella kuinka täydellinen sä oot, hyvä kaikessa ja yhyy kun kukaan muu ei osaa mitään. Mitä jos vaikka harkitsisit tota pääs kiinni pitämistä? Ihan vaan vaikka pieneks hetkeks, niin sais olla rauhassa. Ja mä ainakaan en jaksa kuunnella sulta sanaakaan, ei sillä et kovin hyvin oisin jaksanu tähänkään asti, mutta tän jälkeen en aio ees yrittää. Yritin koska säälin sua.Ja nyt säälin niin paljon että oksettaa, joten suksi suolle mun maailmastani.

"Only hope for mind's infection
Life's depression, moral lies Moral lies"


9.
Sä oot ollu olemassa mulle 6 vuotta. Kuus kokonaista vuotta, etkä sä oo menettäny arvoos. Etkä oo menettämässäkään. Sä tiiät mun erakoitumiskohtaukset, sä tiiät millanen mä oon ja mitä mulle välillä tapahtuu. En mä tiedä ymmärrätkö sä, mutta ainakin sä tiedät. Ja edelleen sä jaksat katella mun naamaani vaikka oon ollu vaikee ja vittumainen sulle aika paljon. Mutta mun mielestä meillä on silti aina hauskaa, aina niin randomia etten vaihtais pois mihinkään. Koskaan ikinä. Ja vaikka mein miljoonat suunnitelmat on menny päin persettä, me jaksetaan kehitellä aina uusia. Vieläkin, vaikka ollaan kohta 18, me jaksetaan olla lapsia. Me ei jakseta kasvaa aikuisiks, liian rasittavaa. Ei jaksa koittaa esittää parempaa kun on, ei vaan jaksa. Yks tärkein.


"If you got it all figured out
Then what is there to shout about
This midwest town is gonna miss you"


10.
Mä tiedän susta sen verran, että sä oot tosi yksin. Sä aattelet ettei sulla oo ympärillä ketään. Mutta mitä mieltä mä oon susta? Sä oot ruma. Sä oot ruma ja sairas, ja sä vaan rakastat olla sellanen. Sä oot onnellinen jokasesta saakelin mustelmasta minkä sä löydät iholtas, oot onnellinen kun saat kylkiluus näkyviin. Ja silti et oo tyytyväinen. Mä muistan kun sä olit kylmä ja kamala. Sä oot yhtäkkiä kamalan lämmin, ja sanot ettet ees tunne ittees enää. En mäkään tuntis sua, jos en ois nähny sua pariin vuoteen. Sä oot muuttunu järjettömän paljon, niin luonteeltas kun ulkonäöltäs. Et ulkoo niin paljon kun sisältä, mutta kuitenkin. Sä et käytä enää niin isoja vaatteita että ne peittäis sut kokonaan, mutta mä veikkaan että alat käyttään niitä taas. Ei tennareita, mutta pipo sentään on pysyny. Ja sulla on sormus sormessa, mitä mä en vaan voi käsittää. Sä oot rakastunu, enkä ois koskaan uskonu että niin oikeesti tulis käymään.
Sun iho on kuiva ja huulet on rohtunu. Mä en välitä siitä nukutko sä vai et. Syötkö vai et. Enkä mä kohta enää ees tiedä välitänkö siitä ootko elossa vai et. Sä oot aina ollu outo, tosi outo. Mutta mä muistan kun sä oot joskus ollu ihan ilonenkin. Tai ainakin sä oot nauranu ja hymyilly, ja ollu ihan oma itteskin vielä. Isoja vaatteita, ja se nimi millä sua kutsuttiin. Mä tiedän että sä haluisit ne ajat takas, mutta uskot ettei sua hyväksyttäis. Mäkään en usko että vihaisin sua ihan niin paljon jos oisit sellanen. Jos palaisit siihen. Mä antaisin anteeks sen kaiken mitä oot mulle tehny.

"I've been dying inside - little by little
Nowhere to go - I'm goin outta my mind
An endless circle - runnin from myself until
You gave me a reason for standing still"

1 kommentti:

Kerro minulle tarina

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.