keskiviikko 23. maaliskuuta 2011

Minä uskon turhaan.

Mä hain palkalliseen kesäpaikkaan. Ehkä jos pääsisin sinne harjotteluun, voisin saada palkkaa. Mutta mä en kyllä usko että pääsen, niille oli kuulemma hakenu niin paljon porukkaa, ja parille oltiin luvattuki. Eli mä en usko pääseväni siitä kenenkään ohi, ens kuussa sen kuulee. Sillä aikaa mun on pidettävä varalla paria paikkaa ja toivottava että se yks ja ainoo palkallinen ottais mut töihin. Sormet ristissä ja laitetaan pessimisti toivomaan että tässä käy vielä hyvin. Sen päivän kun näkis..

Kaikki päivät mä vaan odotan että pääsen kotiin täältä. Ja sitten kun pääsen kotiin toivon että olis jo ilta. Sitten kun on ilta ja ollaan lopetettu puhelu, toivon että olis jo aamu. Ja niin edelleen. Mä vaan odotan sitä että saan sen mun viereen, sitten kahden viikon päästä ainakin.
Outoo ajatella että mä alan pian suorittaan ajokorttia. Ihan kummallinen ajatus miettiä että täytän kohta 18. Se iskee itse asiassa joka päivä aika ankarasti vasten kasvoja. En tiiä odotanko sitä. Joskus yläasteella mä odotin, odotin kovasti. Mutta nyt mä tajuan että ei se täysi-ikäisyys muuta mitään mun elämässäni. Mä asun silti kotona, mä oon silti kihloissa, mä oon silti rahaton ja mulla on silti ystäviä. Joskus mä kuvittelin että kaikki ois sillon hyvin, että jotain oikeesti muuttuis ja jotenkin ihmeen kaupalla pääsis pakoon tätä todellisuutta. Ei siinä niin kumminkaan käy, aina joku tulee vastaan. Ja yleensä se joku on raha.

Jotenkin musta tuntuu ettei raha hirveesti tykkää musta. Se ei meinaa pysyä mun käsissäni millään, ja kun tulee lasku niin se on valtava. Raha ei oikein kannusta mua elämään omassa kämpässä, tai hankkimaan autoo. Tai yhtään mitään muutakaan.
Jos mä jotenkin saan revittyä rahaa autoon ja bensaan, mä voin syksyllä alkaa viettään aikaa kullan luona paljon enemmän. Mä voin olla viikollakin, eikä mulle voi kukaan sanoo vastaan. Paitsi tietysti sen porukat. Mutta ainakin mä toivoisin että voisin nähdä sitä enemmän, koska tää tällanen alkaa romahduttaa mua pikkuhiljaa. Tää kun mulla on niin paljon tekemistä, ja välimatkaa on tunnin ajomatkan verran. Kahden vuoden päästä kuitenkin päästään muuttaan yhteen. (Kummallista, ihan kun oisin joskus hokenu aikasemminkin tosta kahdesta vuodesta? Ai niin, yläasteella.)

■ Kuka sai sinut viimeksi nauramaan ? - Kulta ♥
■ Mikä on mielestäsi paras urheilulaji ? - Tanssi.
■ Pidätkö sormuksia ? - Vasemmassa nimettömässä.
■ Jos saisit toivoa yhtä asiaa ja se toteutuisi, mikä se olisi ? - Ikuisuus.
■ 5 paikkaa missä olet ollut tänään ? - Kotona, autossa, asemalla, bussissa, koulussa.
■ Tiedätkö onko sinulla ihailijoita ? - En usko.
■ Oletko mustasukkainen? - Toisinaan, kyllä.
■ Oletko tyytyväinen elämäntilanteeseesi ? - Melkein ainakin.
■ Oletko puhelin riippuvainen ? - Kyllä.
■ Saako sua halata ? - Saa halata.
■ Onko sinulla tänään rauhallinen koti-ilta vai lähdetkö jonnekkin - Koti-ilta ilmeisesti, mutta ei rauhallinen.
■ Mikä on viimeisin ajatus päässäsi ? - Kulta tänne heti nyt.
■ Onko sinulle sanottu joskus jotain äärettömän kaunista ? - On on.
■ Onko sinulla tapana myöhästellä ? - Harvemmin.
■ Onko joku joka ei pidä sinusta ? - Montakin.
■ Oletko hyvä peittämään oikeat tunteesi ? - En tiedä enää.
■ Luuletko että joku ajattelee sinua tällä hetkellä ?- En usko.
■ Jätätkö puhelinvastaajaviestejä ihmisille, joita yrität tavoittaa ? - Toisinaan.
■ Kertoisitko suurimman salaisuutesi henkilölle, jota ajattelit viimeksi ? - Kyllä.
■ Monelta heräsit tänään? - Melkein 7.
■ Milloin viimeksi oksensit ? - Siitä on ikuisuus.
■ Onko kaulassasi tällä hetkellä jokin kaulakoru ? - Kolmekin ♥
■ Törkeintä mitä sinulle on tehty ? - Petetty.
■ Millainen olo on nyt ? - Väsynyt, nuutunut. Nälkä. Kotiin. Nyyhky.
■ Jos kuuntelet nyt musiikkia niin mitä ? - En kuuntele.
■ Kuka viimeksi herätti sinut puhelinsoitolla ? - Kulta ♥
■ Suutelisitko henkilöä, jota viimeisimpänä ajattelit ? - Kylläh! ♥
■ Haluaisitko nyt halata jotain tiettyä ihmistä ? - Haluaisin.
■ Millaiset housut on tällä hetkellä jalassasi ? - Farkut.
■ Oletko ollut lähiaikoina riidoissa kenenkään kanssa ? - Kyyllä joo.
■ Näkyykö musamakusi pukeutumisessasi ? - Ei.
■ Mitä odotat tällä hetkellä kaikista eniten ? - Koulun loppumista, viikonloppua ja seuraavaa viikonloppua.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kerro minulle tarina

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.